I D Ő S E K  O T T H O N A

1. sz. és 2.sz. telephelyre

 

H  Á  Z  I  R  E  N  D

 

 

 

 

 

Készítette: Virágh Viktória

                   intézményvezető

 

 

 

 

                                                                                            Jóváhagyta:

 

                                                                                                        Dr. Tánczos Frigyes Attila

                                                                                                                     ügyvezető

 

 

 

 

 

 

Komló, 2023.02.10.

 

 

 

 

 

 

 

BEVEZETŐ

 

 

Kedves Lakóink!

Tisztelt Hozzátartozók!

Tisztelt Kollégák!

 

 

Kérem Önöket, hogy ezen „Házirendet”, amely a Szent Borbála Otthon életének fontos szervezője, szíveskedjenek figyelmesen elolvasni, megismerni és egy olyan eszköznek tekinteni, amely az intézményi élet békéjét, nyugalmát, az együttélés szabályainak megteremtésére hivatott.

 

Jelenleg az engedélyezett férőhelyek száma:

 

 

1.    sz telephely (Liliom u. 9.): 50 fő

 

2.    sz. telephely (Jó szerencsét u.32.): 38 fő

 

 

 

Az intézmény fenntartója: „Szent Borbála Otthon” Nonprofit Közhasznú Kft.

 

Ügyvezető Igazgató: Dr. Tánczos Frigyes Attila

Szakmai igazgató: Seres Józsefné

Vezető ápoló: Kohlné Nagy Erzsébet

Intézményvezető: Virágh Viktória

 

 

A „Házirend” a továbbiakban olyan kérdésekre ad választ, amelyeket a hosszú évek tapasztalatai alapján szükséges leírni, és fontosnak tartjuk, hogy valamennyi ellátottunk, hozzátartozók és a velük kapcsolatba kerülő dolgozók megismerjék szakmai tartalmát.

 

 

 

 

A házirend célja:

 

*    Az intézmény belső rendjének szabályozása.

*    Az emberi és állampolgári jogok érvényesülésének biztosítása.

*    Az ellátottak egyéni autonómiáját elfogadó ugyanakkor a közösségbe való integrációját minden eszközzel segítő humánus környezet kialakítása.

*    Tájékoztatást nyújtson az együttélés szabályairól.

A házirend hatálya kiterjed az intézmény 1. és 2. sz. telephelyére, /7300 Komló, Liliom u. 9. és Jó szerencsét u. 32. alatti részlegére/ a szociális szolgáltatást igénybe vevőkre, az intézménynél munkát vállaló dolgozókra, az intézménybe látogatókra, és minden más az intézménybe tartózkodó személyekre.

 

I. AZ EGYÜTTÉLÉS SZABÁLYAI

 

 

1.    Az intézmény ellátottjainak, valamint dolgozóinak egymáshoz való viszonya a személyiség tiszteletére épül, mely alapján elvárás a kölcsönös tapintat, az udvariasság, a megértés és a tolerancia.

2.    Az ellátottak alkotmányos jogait az intézmény dolgozói és a lakók egymás között is kötelesek tiszteletben tartani. Külön felhívjuk a figyelmet egymás személyi tulajdonának kölcsönös tiszteletben tartására.

3.    Az intézmény valamennyi lakójával szembeni elvárás, hogy a szociális szolgáltatásokat lehetőség szerint lakótársai nyugalmának megzavarása nélkül vegye igénybe.

4.    A villanyoltás ideje 22-óra, ezt követően tisztelettel kérjük az ébren lévő lakókat, hogy időtöltésükkel ne zavarják társaik nyugalmát.

5.    Az ellátottak saját tulajdonban lévő műszaki berendezéseket, csak abban az esetben használhatják, ha az érintésvédelmi előírásoknak megfelel és használatát az ügyvezető engedélyezte.

6.    Az esti lepihenés után a lakószobákban lévő televíziók és rádiók használata a szobatársak egyértelmű, közös beleegyezésével történhet. Megegyezés hiányában csak fülhallgatóval lehet televíziót, rádiót használni, melyet az ellátottnak kell megvásárolni. A közös helyiségekben elhelyezett televíziót le kell halkítani oly módon, hogy a többi ellátott pihenését ne zavarja.

7.    Az intézmény lakói a közös helyiségeket szabadon használhatják. A fürdőhelyiségeket nővéri felügyelettel vehetik igénybe, az esetleges balesetek, elcsúszások megelőzése érdekében.

8.    Tűzvédelmi okokból a lakószobákban villanyrezsó, vasaló, kávéfőző és egyéb hőt kibocsátó berendezés nem használható.

9.    Az intézmény házirendjének megsértéséről beszélünk, ha a lakó társai nyugalmát, pihenését magatartásával rendszeresen és tartósan zavarja, illetve lakótársaival vagy az intézmény dolgozóival szemben durva, agresszív viselkedést tanúsít.

10. Az intézmény területén az ellátottak és dolgozók csak az arra kijelölt helyen dohányozhatnak, egyébként az intézmény épületében tűzvédelmi és biztonsági szabályok miatt a dohányzás nem engedélyezett! Kérjük, vegyék figyelembe nem dohányzó társaik igényeit!

11. Szeszesital kulturáltan és mértékletesen kis mennyiségben fogyasztható, ha azt a lakó egészségi állapota, gyógyszerelése lehetővé teszi. Kérjük, hogy aki él a megengedett lehetősséggel, magatartásával ne zavarja a többi lakó nyugalmát és az otthon rendjét. Saját felelősség terheli azt aki, gyógyszer szedése mellett alkoholt is fogyaszt. Ha túlzott alkoholfogyasztás miatt problémák merülnek fel, akkor alkoholfogyasztást az érintett ellátottnál szabályozzuk.

12. A Kft. ügyvezető igazgatója évente legalább két alkalommal lakógyűlést tart, amelyen tájékoztatást nyújt az intézmény működésével és gazdálkodásával kapcsolatban. A lakógyűlésen az intézmény lakói szabadon kifejthetik véleményüket, elmondhatják javaslataikat, feltehetik kérdéseiket.

13. Rendkívüli lakógyűlés összehívására is lehetőséget biztosítunk, ha az ellátottak többsége ezt kéri, vagy olyan rendkívüli esemény történik, ami ezt indokolja.

14. Az intézmény hivatali telefonján való érdeklődés esetén a kompetencia határok és az adatvédelmi törvények szigorú betartásával készségesen adunk felvilágosítást ellátottjainkról. Az ellátottak általi telefonhasználatot, a Barangoló kártyás intézményben felszerelt készülékekkel biztosítjuk, valamint az intézmény mobiltelefonját is használhatják kérésre.

15. Az ellátottak részére a textília mosatását kiszervezéssel biztosítjuk. A takarékos vízfogyasztás érdekében, tisztelettel kérjük lakóinkat, hogy az egyéni mosásokat csak a legszükségesebb esetekbe végezzék el. A mosásra leadott ruhák, textíliák monogramozása szükséges, amelyben a foglalkoztatók, a nővérek, és lakóink is készségesen segítenek.

 

II. AZ INTÉZMÉNYBŐL VALÓ ELTÁVOZÁS ÉS VISSZATÉRÉS RENDJE

 

 

1.    Lakóink személyes szabadságát nem korlátozzuk, egészségi állapotuk miatt kísérőt nem igénylő ellátottak az intézményből szabadon kimehetnek. A dementált betegeink a testi épségük megóvása érdekében, pszichiáter javaslatára csak felügyelettel, kísérettel hagyhatják el az intézményt.

2.    Kérjük ellátottjainkat, hogy a többi lakóink nyugalma érdekében este 20 óra után már ne hagyják el az intézményt.

3.    Az eltávozott lakókat kérjük, hogy a főétkezések idejére visszatérni szíveskedjenek, mivel az étel tárolását szigorú törvények szabályozzák.

4.    A napi eltávozást az intézményvezetőnek vagy az osztályvezetői feladatokkal megbízott munkatársnak, illetve távollétükben a szolgálatban lévő nővérnek előzetesen szíveskedjenek jelezni.

5.    24 órán túli eltávozási szándékot, szabadságot, az osztályvezetői feladatokkal megbízott munkatárs, illetve a szolgálatban lévő nővér, az eltávozásokat nyilvántartó lapon dokumentálja. Amely tartalmazza az ellátott nevét, a tartózkodás címét, a hozzátartozó nevét és elérhetőségét, a távozás várható idejét, és a visszaérkezés dátumát. A távozást az ellátott és a hozzátartozó aláírásával hitelesíti. Egy hétnél kevesebb távollét esetén a lakót alaplistás gyógyszerekkel ellátjuk. Egy hetet meghaladó szabadság esetén a háziorvosi vényt biztosítjuk.

6.    A lakó visszatérését az osztály vezetői feladatokkal megbízott munkatárs, vagy a szolgálatban lévő nővér, szintén az eltávozásokat nyilvántartó lapon dokumentálja

7.    Amennyiben a visszatérésében bármilyen módon gátolt, vagy szabadságát bármilyen okból meg kívánja hosszabbítani, azt személyesen vagy telefonon, illetve hozzátartozója segítségével, szíveskedjen jelezni.

III. A LÁTOGATÓK FOGADÁSÁNAK RENDJE

 

 

Intézményünkben örömmel fogadjuk a hozzátartozók, vendégek érkezését.

A távolról érkező hozzátartozók részére, előre bejelentett igény szerint vendégebédet tudunk biztosítani.

A látogatás alkalmával szívesen tájékoztatjuk a hozzátartozókat a szolgáltatásunkban részesülők állapotáról. Készségesen fogadjuk az ellátásra vonatkozó igényeket, esetleges elégedettségeket, a kéréseknek igyekszünk eleget tenni. Javasoljuk, hogy látogatás alkalmával érdeklődjenek a szolgálatba beosztott gondozóktól, megbízott osztályvezetőktől, intézményvezetőktől.

 

A látogatók fogadásának rendje az 1. és 2. sz. telephelyen:

Délelőtt: 900 - 1100-óra,

Délután: 1400 - 1700-óra.

 

 

Tisztelettel kérjük, hogy látogatása alkalmával legyen tekintettel az intézménybe végzett ápolási tevékenységekre.

 

 

VI. AZ ELLÁTÁSBAN RÉSZESÜLŐK EGYMÁSKÖZTI, VALAMINT HOZZÁTARTOZÓIKKAL VALÓ KAPCSOLATTARTÁS SZABÁLYAI

 

1.    Az otthon dolgozóinak feladata, munkakörüknek megfelelően a lakók ellátása, szükségleteik kielégítése, barátságos légkör biztosítása.

2.    Az intézményben dolgozók kötelesek a lakókkal humánusan, szeretettel és emberségesen bánni. Elvárt a lakókkal szemben is az emberi normákhoz méltó magatartás. Közös érdekünk a nyugodt, otthonias, családis légkör megteremtése.

3.    Fontosnak tartjuk a dolgozói példamutatást a viselkedésben, a bánásmódban, a megfelelő hangnem használatában, a kedvesség kimutatásában, a türelemben, a tapintatban. A helyes magatartás alkalmazása az időseket is arra készteti, hogy Ők is egymással hasonlóképpen bánjanak.

4.    A hozzátartozókkal való kapcsolattartást a szabadságok, a távollétek és a látogatások alkalmával biztosítottak. Valamint az intézmény rendezvényein is szívesen és örömmel látjuk a hozzátartozókat, ahol betekintést kaphatnak a szabadidő kulturált eltöltéséről.

5.    Az intézményünk ellátottjait hozzátartozója bármikor elérheti telefonon is a szobákban elhelyezett, kívülről hívható telefonokon, melynek száma a készülékeken fel van tüntetve, valamint az intézmény mobiltelefonján.

 

V. AZ INTÉZMÉNYBE BEHOZHATÓ SZEMÉLYES HASZNÁLATI TÁRGYAK KÖRE

 

 

1.    Az intézmény lakói – elhelyezési, raktározási nehézségek miatt – csak korlátozott mennyiségben hozhatnak magukkal személyes használati tárgyakat.

2.    Korlátozás nélkül behozható személyes használati tárgyak:

·   Személyes ruházat és lábbeli, felsőruházat, fehérnemű, törölköző, pizsama, papucs, zárt cipő. A szükségesnél nagyobb mennyiségű ruhanemű behozatalát nem javasoljuk, mert megfelelő tárolása csak részben megoldott.

·   Tisztálkodó szerek.

·   Személyes használatra szánt kisebb eszközök, pohár, kistányér.

·   Személyi használati tárgyak (óra, villanyborotva, pléd)

·   Cserepes virágok.

·   Lakószobák díszítésére szánt tárgyak falikép, festmény, fényképek, faliszőnyeg, díszpárna, egyéb kisebb dísztárgyak.

·   Szobai kerekes szék, járókeret, szoba WC, egyéb gyógyászati segédeszköz vagy ápolást – gondozást segítő eszköz.

 

3.    Veszélyes tárgyakat, eszközöket (vágó-, szúró eszközöket, emberi életben kárt okozó tárgyakat, önvédelmi fegyvereket, stb.) az intézmény területére behozni, tárolni tilos!

4.    A behozott és személyes használatban lévő tárgyak, értékek megőrzésére, megóvására az intézet dolgozói fokozott figyelmet fordítnak. Felelősséget csak a megőrzésre leadott tárgyakért, értékekért tudunk vállalni.

 

VI. AZ ÉRTÉK- ÉS VAGYONMEGŐRZÉSRE ÁTVETT TÁRGYAK

ÁTVÉTELÉNEK ÉS KIADÁSÁNAK SZABÁLYAI

 

1.             A lakók a behozott értéktárgyaikat, készpénzüket a Gazdasági Irodában megőrzésre átvételi elismervény ellenében –átadhatják a pénztárosnak a Pénztár nyitvatartási idejében.

2.             Az értékek átadása és átvétele minden esetben átvételi elismervénnyel történik, melyet az átadó és átvevő aláírásával hitelesít.

A lakószobákban 2000 Ft-nál nagyobb összeg elhelyezését nem javasoljuk. Ennél nagyobb összeget csak saját felelősségre tarthatnak ellátottaink maguknál. Az intézmény csak a trezorba leadott pénzekért tud felelősséget vállalni.

3.             Az intézményben a lakók csak a személyes szükségleteik kielégítésére elegendő pénzösszeget tartják megőrzésen. A fennmaradó összeggel az ellátott vagy az általa megjelölt legközelebbi hozzátartozó rendelkezik.

4.             A beköltözés napján az intézménybe behozott tárgyakról személyi leltárt készítünk, két tanú jelenlétében.

Az intézményünkben való beköltözést követően az ellátott által viselt ékszerekért felelősséget nem vállalunk.

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. RUHÁZATTAL, TEXTÍLIÁVAL, VALÓ ELLÁTÁS, A RUHÁZAT, TEXTÍLIA TISZTÍTÁSÁNAK ÉS JAVÍTÁSÁNAK RENDJE

 

 

1.    Az intézmény a lakók részére szükséges intézményi textíliát (ágynemű, terítők, függönyök, törölközők, stb.) biztosítja. Saját ágynemű használatára is lehetőséget biztosítunk.

2.    A lakók saját ruházatát egyedi kezdőbetűik monogramjával azonosítóval kell ellátni, szükség esetén ehhez az intézmény személyzete segítséget nyújt.

3.    A lakók személyi tulajdonában lévő textíliák, ruházat mosásáról, javításáról az intézmény kiszervezés formájában gondoskodik. Az intézményi mosodai szolgáltatás a teljes körű ellátás részét képezi, ezért az ellátottaknak külön fizetni nem kell.

4.    A mosodába monogram nélkül leadott textíliáért a mosoda dolgozói felelősséget nem tudnak vállalni.

5.    A tisztaruha biztosítását szakmai protokoll szabályozza.

 

 

VIII. EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS

 

A szakorvosi beutalások elrendelése is az intézményi orvos kezdeményezésére történik.

Amennyiben a háziorvos nem elérhető, szükség esetén az ügyeletes orvost kell értesíteni, vagy a mentőket hívni.

Az orvosi vagy szakorvosi ellátás visszautasításához minden lakónak joga van, erről azonban az érintettnek írásban kell nyilatkoznia.

Intézményünk a szakorvoshoz történő juttatást városon belül az intézményi autóval biztosítja azok számára, akik képesek belépni és ülni a mikrobuszban.

Más városba történő szakorvosi ellátás igénybevételéhez, valamint súlyosan mozgáskorlátozott és fekvő lakóink városon belüli és kívüli szakorvosi vizsgálatához betegszállító megrendelését kérjük a háziorvostól.

 

Ellátottaink biztonsága érdekében azokat a lakókat, akik szellemi hanyatlásban szenvednek, vagy olyan sérülésük (betegségük) keletkezett, amely a belátó, ítélő, tájékozódó képességüket csökkenti, az egészségügyi intézménybe történő szállításukat megelőzően - a betegszállító, vagy mentő megérkezése előtt - karszalaggal látunk el, amelyen feltüntetjük az intézmény nevét, címét, telefonszámát, valamint ellátottunk nevét.

Tesszük ezt azért, hogy az egészségügyi intézmény gyorsan segítséget kérhessen tőlünk, ha ellátottunk bármilyen ok miatt nem képes a kommunikációra, vagy állapotáról nem tud érdemi információval szolgálni, mivel a komlói egészségügyi intézményből más városba történő továbbszállítás során (akár diagnosztikai, akár gyógykezelési céllal) gondozói kíséretet nem tudunk biztosítani, illetve sok esetben a mentő, betegszállító utastere nem ad lehetőséget arra, hogy betegünkkel együtt nővért is szállítson.

Gondozottunk a szalagon lévő adatok birtokában szükség esetén külső segítséggel is jelezni tud számunkra. Reméljük, hogy a szalag ellátottunkra irányítja a figyelmet az idegen környezetben, s ez által még kisebb lesz az elbolyongás veszélye.

 

A demenciában és tartósan fekvő lakóink testi épségének megóvása érdekében időnként rögzítésre szorulnak. A rögzítőrendszer és ágyrács alkalmazása orvosi utasításra történik, használata eljárási rendben szabályozott.

 

Gyógyszerelés:

Az 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet alapján intézményünk elkészítette a térítésmentesen igénybe vehető gyógyszerek listáját ún. „gyógyszer alaplistát”. A gyógyszer alaplista minden betegségtípusra az azonos hatóanyag tartalmú gyógyszerek közül a legolcsóbb készítményt tartalmazza.

Azon lakók, akik más gyógyszerhez ragaszkodnak, a teljes térítési díjat kell megfizetniük.

A gondozás-ápolás szerves részét képezi az ellátottak gyógyszerelése. Ez azt jelenti, hogy az intézmény gondoskodik arról, hogy a betegségtípusok gyógyítását szolgáló gyógyszerek megfelelő mennyiségben rendelkezésre álljanak, s a szakorvos, vagy háziorvos utasításának megfelelő dózisban és időpontban a lakók megkapják (bevegyék). E folyamat nyomon követése, ellenőrzése és dokumentálása érdekében a gyógyszerek napi adagolását minden ellátásban részesülő számára a mindenkori műszakban lévő gondozó-ápoló biztosítja. Az önkényesen szedett gyógyszerek hatásaiból adódó reakciók befolyásolják az orvos által felírt gyógyszerek hatásait, ezért kérjük önálló gyógyszerbeszerzéseik mellőzését, egészségi állapotukkal összefüggő panaszuk esetén mindenképpen először a gondozó-ápoló személyzethez, majd segítségükkel intézményi orvosunkhoz forduljanak.

 

IX. AZ INTÉZMÉNYI JOGVISZONY MEGSZŰNIK

 

 

1.    A jogosult, illetve törvényes képviselője indoklás nélkül, az intézmény fenntartója írásban mondhatja fel a megállapodást. A felmondási idő három hónap.

2.    Az intézmény jogutód nélküli megszűnése esetén, az intézmény fenntartóját elhelyezési kötelezettség terheli. (Az ellátást igénybe vevőnek a korábbi komfortfokozatnak megfelelő lakásfeltételeket kell biztosítani).

3.    A határozott idejű intézeti elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával.

4.    Akkor, ha az intézményi elhelyezés feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultat másik intézménybe kell elhelyezni, illetve intézményi elhelyezése nem indokolt.

5.    Az ellátott a házirendet súlyosan megsérti.

6.    A jogosult halálával.

7.    Az ellátott, illetve törvényes képviselője, vagy a térítési díjat megfizető személy, térítési díjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget.

 

Az ellátott a törvényes képviselője, vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, ha hat hónapon át folyamatosan térítési díjtartozás áll fenn, és az a hatodik hónap utolsó napján kéthavi személyi térítési díj összegét meghaladja.

Ha három hónapon át térítési díjtartozás áll fenn, az ellátottat, törvényes képviselőjét, vagy a térítési díjat megfizető személyt írásban tájékoztatjuk a felmondás lehetőségéről, és annak kezdő időpontjáról. Az intézményi jogviszony megszűnése esetén a szakmai igazgató értesíti az ellátottat, illetve törvényes képviselőjét:

A személyes használati tárgyak és a megőrzésre átvett értékek, vagyontárgyak elvitelének határidejéről, rendjéről és feltételeiről és az esedékes, illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről.

 

X. AZ EGYÉNI ÉS KÖZÖSSÉGI VALLÁSGYAKORLÁSRA
VONATKOZÓ SZABÁLYOK

 

1.    Az intézmény lakói szabadon gyakorolhatják vallásukat, ennek érvényre juttatását minden eszközzel elősegítjük.

2.    Az intézmény lehetőséget biztosít a vallási felekezetek képviselőinek a lakók meglátogatására, a velük való rendszeres kapcsolattartásra.

3.    Ellátottjaink szobájukban vagy az intézmény közösségi helyiségeiben szabadon fogadhatják az egyházak képviselőit, az egyéni vallási – lelki szükségletekhez (pl. gyónás, áldozás, betegek kenete, úrvacsora, stb.) való zavartalan hozzáférést az intézet munkatársai elősegíti.

4.    A közösségi vallásgyakorlás színhelye a közösségi terek. Az állami és egyházi ünnepek alkalmával biztosítjuk az Isten tiszteleteket.

5.    Kérjük lakóinkat, hogy tartsák tiszteletben társaik vallási hovatartozását, segítsék elő egymás méltóságteljes vallásgyakorlását.

 

XI. AZ INTÉZMÉNY ALAPFELADATAIT MEGHALADÓ PROGRAMOK,

SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE, AZOK TÉRÍTÉSI DÍJA

 

Az intézmény alapfeladatait meghaladó programok, szolgáltatások közé tartozik a pedikűrös, a fodrász, a gyógy masszőr által nyújtott szolgáltatások, amelynek költségeit az ellátott fizeti meg. A szolgáltatások díjait a tevékenységet végző személy határozza meg. Az ellátott kérésére az igényelt szolgáltatás, szervezésében nyújtunk segítséget.

 

 

 

XII. TÉRÍTÉSI DÍJ

 

1.    Az intézményben az ellátásért személyi térítési díjat kell fizetni.

2.    Az intézményi térítési díjat a fenntartó, a Szent Borbála Otthon Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezető igazgatója állapítja meg a hatályos jogszabályok alapján.

3.    A szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény 117/ § (1-2) és a 117/B bekezdése értelmében az ellátott által fizetendő térítési díjat úgy kell megállapítani, hogy az intézményi ellátásért fizetendő személyi térítési díj nem haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének tartós bentlakásos intézményi ellátás esetén 80%-át. Az ellátást igénylő vagy a térítési díjat megfizető más személy, írásban vállalhatja a mindenkori intézményi térítési díjjal azonos személyi térítési díj megfizetését.

4.    Az ellátást igénylő, az ellátott vagy a térítési díjat megfizető más személy írásban vállalhatja a mindenkori intézményi térítési díj és a számára megállapítható személyi térítési díj különbözete egy részének megfizetését. A kórházi ápolás idejére a személyi térítési díj 20 %-át kell fizetni. A két hónapot meg nem haladó távollét idejére a megállapított személyi térítési díj 20 %-át kell fizetni. Két hónapot meghaladó távollét idején a személyi térítési díj 60 %-át, (kivétel az egészségügyi intézményben történő kezelésének tartamára 40 % a fizetési kötelezettség.

 

XIII. ÉRDEKKÉPVISELET– JOGORVOSLAT

 

Az otthon lakói és hozzátartozóik az intézményi ellátás bármely kérdésével kapcsolatban jogosultak panasszal élni. Az intézményi élet alapszabálya a házirend!

Panasz felvételére és kivizsgálására jogosult az

*    A Kft. ügyvezető

*    Szakmai igazgató

*    Vezető ápoló

*    Intézményvezetők

*    Érdekképviseleti Fórum

*    Betegjogi Képviselő

*    Ellátott jogi képviselő

A panaszok kivizsgálása a bejelentést követően 15 napon belül meg kell, hogy történjen, és arról a panasztevőt írásban kell értesíteni. Az intézmény fenntartójához fordulhat nyolc napon belül a panasztevő, amennyiben a kivizsgálás eredményével elégedetlen, vagy a kivizsgálásra jogosult határidőn belül nem intézkedett.

 

Az intézmény lakói érdekeinek védelmére az Érdekképviseleti Fórum hivatott, melynek résztvevői:

 

Intézmény lakói közül: 3 fő

A hozzátartozók közül: 1 fő

Dolgozók képviselői: 1 fő

Fenntartó képviseletében: 1 fő

 

Az Érdekképviseleti Fórum működését a szakmai igazgató biztosítja.

Az Érdekképviseleti Fórum jogosult dönteni az alábbi kérdésekben:

*    Az előterjesztett panaszok sorsáról,

*    Az intézmény életével, működésével kapcsolatos kérdések megtárgyalása utáni további intézkedésről.

Az Érdekképviseleti Fórum a döntéseit egyszerű szótöbbséggel hozza! Azonos szavazat esetén az elnök dönt.       

Határozatképes az Érdekképviseleti Fórum akkor, ha a tagok 2/3-a jelen van.

A működés további szabályait az Érdekképviseleti Fórum Működési Szabályzata tartalmazza.

Az ellátottjogi képviselő szintén rendszeresen tájékozódik az Otthon lakóinak helyzetéről, jogsérelem esetén intézkedést kezdeményez. Elérhetősége minden faliújságon megtalálható.

 

 

 

 

 

XIV. ETIKAI KÉRDÉSEK

 

Az intézmény valamennyi dolgozója köteles munkáját a Szociális Munka Etikai Kódexe és a szakmai protokollok, valamint a szakmai szabályozók alapján végezni.

 

 

1.    Az intézmény részére történő önkéntes pénzadományokat az intézmény számlájára lehet befizetni. Az önkéntes adományokért nem illet meg senkit különleges bánásmód.

 

2.    Az intézmény valamennyi dolgozója nem tanúsíthat olyan magatartást, amellyel az intézmény jogos érdekeit bizonyíthatóan sérti, jó hírnevét veszélyezteti.

 

3.    Az intézmény minden alkalmazottjának titoktartási kötelezettsége van. Ennek értelmében az intézmény lakóitól, illetve lakóiról szerzett bármilyen információt, személyes adatokat illetéktelen személynek átadni nem szabad.

 

4.    Az intézmény minden alkalmazottja köteles a lakókkal, azok hozzátartozóival szemben udvarias, előzékeny magatartást tanúsítani.

 

5.    Az alkalmazottak a lakóktól, hozzátartozóiktól ajándékot, pénzt, vagy bármi más vagyoni előnyt nem kérhetnek, és nem fogadhatnak el.

 

6.    Az intézményben foglalkoztatott személy, valamint közeli hozzátartozója, az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt, illetve az ellátás megszűnésétől számított egy évig nem köthet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KÖSZÖNJÜK EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT A HÁZIREND BETARTÁSÁBAN, ÉS HOGY INTÉZMÉNYÜNK SZOLGÁLTATÁSAIT IGÉNYBE VESZI!

 

KÍVÁNJUK, HOGY INTÉZMÉNYÜNKBEN ÉREZZE JÓL MAGÁT!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komló, 2023.02.10.