I D Ő S E
K O T T H O N
A
1. sz. és 2.sz.
telephelyre
Készítette: Virágh Viktória
intézményvezető
Jóváhagyta:
Dr. Tánczos Frigyes Attila
ügyvezető
Komló, 2023.02.10.
Kedves Lakóink!
Tisztelt Hozzátartozók!
Tisztelt Kollégák!
Kérem Önöket, hogy ezen „Házirendet”,
amely a Szent Borbála Otthon életének fontos szervezője, szíveskedjenek
figyelmesen elolvasni, megismerni és egy olyan eszköznek tekinteni, amely az
intézményi élet békéjét, nyugalmát, az együttélés szabályainak megteremtésére
hivatott.
Jelenleg
az engedélyezett férőhelyek száma:
1.
sz telephely (Liliom
u. 9.): 50 fő
2.
sz. telephely (Jó
szerencsét u.32.): 38 fő
Az intézmény fenntartója: „Szent Borbála Otthon” Nonprofit Közhasznú Kft.
Ügyvezető Igazgató: Dr. Tánczos Frigyes Attila
Szakmai igazgató: Seres Józsefné
Vezető ápoló: Kohlné
Nagy Erzsébet
Intézményvezető: Virágh Viktória
A „Házirend” a továbbiakban olyan
kérdésekre ad választ, amelyeket a hosszú évek tapasztalatai alapján szükséges
leírni, és fontosnak tartjuk, hogy valamennyi ellátottunk, hozzátartozók és a
velük kapcsolatba kerülő dolgozók megismerjék szakmai tartalmát.
A házirend célja:
Az
intézmény belső rendjének szabályozása.
Az emberi
és állampolgári jogok érvényesülésének biztosítása.
Az
ellátottak egyéni autonómiáját elfogadó ugyanakkor a közösségbe való integrációját
minden eszközzel segítő humánus környezet kialakítása.
Tájékoztatást
nyújtson az együttélés szabályairól.
A házirend hatálya kiterjed az
intézmény 1. és 2. sz. telephelyére, /7300 Komló, Liliom u. 9. és Jó szerencsét
u. 32. alatti részlegére/ a szociális szolgáltatást igénybe vevőkre, az
intézménynél munkát vállaló dolgozókra, az intézménybe látogatókra, és minden
más az intézménybe tartózkodó személyekre.
I. AZ EGYÜTTÉLÉS SZABÁLYAI
1.
Az intézmény
ellátottjainak, valamint dolgozóinak egymáshoz való viszonya a személyiség
tiszteletére épül, mely alapján elvárás a kölcsönös tapintat, az udvariasság, a
megértés és a tolerancia.
2.
Az ellátottak alkotmányos jogait
az intézmény dolgozói és a lakók egymás között is kötelesek tiszteletben
tartani. Külön felhívjuk a figyelmet egymás személyi tulajdonának kölcsönös
tiszteletben tartására.
3.
Az intézmény valamennyi
lakójával szembeni elvárás, hogy a szociális szolgáltatásokat lehetőség szerint
lakótársai nyugalmának megzavarása nélkül vegye igénybe.
4.
A villanyoltás ideje
22-óra, ezt követően tisztelettel kérjük az ébren lévő lakókat, hogy
időtöltésükkel ne zavarják társaik nyugalmát.
5.
Az ellátottak saját
tulajdonban lévő műszaki berendezéseket, csak abban az esetben használhatják,
ha az érintésvédelmi előírásoknak megfelel és használatát az ügyvezető
engedélyezte.
6.
Az esti lepihenés után a
lakószobákban lévő televíziók és rádiók használata a szobatársak egyértelmű,
közös beleegyezésével történhet. Megegyezés hiányában csak fülhallgatóval lehet
televíziót, rádiót használni, melyet az ellátottnak kell megvásárolni. A közös
helyiségekben elhelyezett televíziót le kell halkítani oly módon, hogy a többi
ellátott pihenését ne zavarja.
7.
Az intézmény lakói a közös
helyiségeket szabadon használhatják. A fürdőhelyiségeket nővéri felügyelettel
vehetik igénybe, az esetleges balesetek, elcsúszások megelőzése érdekében.
8.
Tűzvédelmi okokból a
lakószobákban villanyrezsó, vasaló, kávéfőző és egyéb hőt kibocsátó berendezés
nem használható.
9.
Az intézmény házirendjének
megsértéséről beszélünk, ha a lakó társai nyugalmát, pihenését magatartásával
rendszeresen és tartósan zavarja, illetve lakótársaival vagy az intézmény
dolgozóival szemben durva, agresszív viselkedést tanúsít.
10.
Az intézmény területén az
ellátottak és dolgozók csak az arra kijelölt helyen dohányozhatnak, egyébként
az intézmény épületében tűzvédelmi és biztonsági szabályok miatt a dohányzás
nem engedélyezett! Kérjük, vegyék figyelembe nem dohányzó társaik igényeit!
11.
Szeszesital kulturáltan és
mértékletesen kis mennyiségben fogyasztható, ha azt a lakó egészségi állapota,
gyógyszerelése lehetővé teszi. Kérjük, hogy aki él a megengedett lehetősséggel,
magatartásával ne zavarja a többi lakó nyugalmát és az otthon rendjét. Saját
felelősség terheli azt aki, gyógyszer szedése mellett alkoholt is fogyaszt. Ha
túlzott alkoholfogyasztás miatt problémák merülnek fel, akkor
alkoholfogyasztást az érintett ellátottnál szabályozzuk.
12.
A Kft. ügyvezető igazgatója
évente legalább két alkalommal lakógyűlést tart, amelyen tájékoztatást nyújt az
intézmény működésével és gazdálkodásával kapcsolatban. A lakógyűlésen az
intézmény lakói szabadon kifejthetik véleményüket, elmondhatják javaslataikat,
feltehetik kérdéseiket.
13.
Rendkívüli lakógyűlés
összehívására is lehetőséget biztosítunk, ha az ellátottak többsége ezt kéri,
vagy olyan rendkívüli esemény történik, ami ezt indokolja.
14.
Az intézmény hivatali
telefonján való érdeklődés esetén a kompetencia határok és az adatvédelmi
törvények szigorú betartásával készségesen adunk felvilágosítást
ellátottjainkról. Az ellátottak általi telefonhasználatot, a Barangoló kártyás
intézményben felszerelt készülékekkel biztosítjuk, valamint az intézmény
mobiltelefonját is használhatják kérésre.
15.
Az ellátottak részére a
textília mosatását kiszervezéssel biztosítjuk. A takarékos vízfogyasztás
érdekében, tisztelettel kérjük lakóinkat, hogy az egyéni mosásokat csak a
legszükségesebb esetekbe végezzék el. A mosásra leadott ruhák, textíliák
monogramozása szükséges, amelyben a foglalkoztatók, a nővérek, és lakóink is
készségesen segítenek.
II. AZ INTÉZMÉNYBŐL VALÓ ELTÁVOZÁS ÉS
VISSZATÉRÉS RENDJE
1.
Lakóink személyes
szabadságát nem korlátozzuk, egészségi állapotuk miatt kísérőt nem igénylő
ellátottak az intézményből szabadon kimehetnek. A dementált
betegeink a testi épségük megóvása érdekében, pszichiáter javaslatára csak
felügyelettel, kísérettel hagyhatják el az intézményt.
2.
Kérjük ellátottjainkat,
hogy a többi lakóink nyugalma érdekében este 20 óra után már ne hagyják el az
intézményt.
3.
Az eltávozott lakókat
kérjük, hogy a főétkezések idejére visszatérni szíveskedjenek, mivel az étel
tárolását szigorú törvények szabályozzák.
4.
A napi eltávozást az
intézményvezetőnek vagy az osztályvezetői feladatokkal megbízott munkatársnak,
illetve távollétükben a szolgálatban lévő nővérnek előzetesen szíveskedjenek
jelezni.
5.
24 órán túli eltávozási
szándékot, szabadságot, az osztályvezetői feladatokkal megbízott munkatárs,
illetve a szolgálatban lévő nővér, az eltávozásokat nyilvántartó lapon
dokumentálja. Amely tartalmazza az ellátott nevét, a tartózkodás címét, a
hozzátartozó nevét és elérhetőségét, a távozás várható idejét, és a
visszaérkezés dátumát. A távozást az ellátott és a hozzátartozó aláírásával
hitelesíti. Egy hétnél kevesebb távollét esetén a lakót alaplistás
gyógyszerekkel ellátjuk. Egy hetet meghaladó szabadság esetén a háziorvosi
vényt biztosítjuk.
6.
A lakó visszatérését az osztály
vezetői feladatokkal megbízott munkatárs, vagy a szolgálatban lévő nővér,
szintén az eltávozásokat nyilvántartó lapon dokumentálja
7.
Amennyiben a
visszatérésében bármilyen módon gátolt, vagy szabadságát bármilyen okból meg
kívánja hosszabbítani, azt személyesen vagy telefonon, illetve hozzátartozója
segítségével, szíveskedjen jelezni.
III. A LÁTOGATÓK FOGADÁSÁNAK RENDJE
Intézményünkben
örömmel fogadjuk a hozzátartozók, vendégek érkezését.
A távolról érkező hozzátartozók
részére, előre bejelentett igény szerint vendégebédet tudunk biztosítani.
A látogatás alkalmával szívesen
tájékoztatjuk a hozzátartozókat a szolgáltatásunkban részesülők állapotáról.
Készségesen fogadjuk az ellátásra vonatkozó igényeket, esetleges
elégedettségeket, a kéréseknek igyekszünk eleget tenni. Javasoljuk, hogy
látogatás alkalmával érdeklődjenek a szolgálatba beosztott gondozóktól,
megbízott osztályvezetőktől, intézményvezetőktől.
A látogatók fogadásának rendje az 1.
és 2. sz. telephelyen:
Délelőtt: 900 - 1100-óra,
Délután: 1400 - 1700-óra.
Tisztelettel kérjük, hogy látogatása
alkalmával legyen tekintettel az intézménybe végzett ápolási tevékenységekre.
VI. AZ ELLÁTÁSBAN RÉSZESÜLŐK EGYMÁSKÖZTI, VALAMINT
HOZZÁTARTOZÓIKKAL VALÓ KAPCSOLATTARTÁS SZABÁLYAI
1. Az otthon dolgozóinak feladata,
munkakörüknek megfelelően a lakók ellátása, szükségleteik kielégítése,
barátságos légkör biztosítása.
2. Az intézményben dolgozók kötelesek a
lakókkal humánusan, szeretettel és emberségesen bánni. Elvárt a lakókkal
szemben is az emberi normákhoz méltó magatartás. Közös érdekünk a nyugodt,
otthonias, családis légkör megteremtése.
3. Fontosnak tartjuk a dolgozói
példamutatást a viselkedésben, a bánásmódban, a megfelelő hangnem
használatában, a kedvesség kimutatásában, a türelemben, a tapintatban. A helyes
magatartás alkalmazása az időseket is arra készteti, hogy Ők is egymással hasonlóképpen
bánjanak.
4. A hozzátartozókkal való
kapcsolattartást a szabadságok, a távollétek és a látogatások alkalmával
biztosítottak. Valamint az intézmény rendezvényein is szívesen és örömmel
látjuk a hozzátartozókat, ahol betekintést kaphatnak a szabadidő kulturált
eltöltéséről.
5.
Az intézményünk
ellátottjait hozzátartozója bármikor elérheti telefonon is a szobákban
elhelyezett, kívülről hívható telefonokon, melynek száma a készülékeken fel van
tüntetve, valamint az intézmény mobiltelefonján.
V. AZ INTÉZMÉNYBE BEHOZHATÓ
SZEMÉLYES HASZNÁLATI TÁRGYAK KÖRE
1.
Az intézmény lakói –
elhelyezési, raktározási nehézségek miatt – csak korlátozott mennyiségben
hozhatnak magukkal személyes használati tárgyakat.
2.
Korlátozás nélkül behozható
személyes használati tárgyak:
·
Személyes ruházat és
lábbeli, felsőruházat, fehérnemű, törölköző, pizsama, papucs, zárt cipő. A
szükségesnél nagyobb mennyiségű ruhanemű behozatalát nem javasoljuk, mert
megfelelő tárolása csak részben megoldott.
·
Tisztálkodó szerek.
·
Személyes használatra szánt
kisebb eszközök, pohár, kistányér.
·
Személyi használati tárgyak
(óra, villanyborotva, pléd)
·
Cserepes virágok.
·
Lakószobák díszítésére
szánt tárgyak falikép, festmény, fényképek, faliszőnyeg, díszpárna, egyéb
kisebb dísztárgyak.
·
Szobai kerekes szék,
járókeret, szoba WC, egyéb gyógyászati segédeszköz vagy ápolást – gondozást
segítő eszköz.
3.
Veszélyes tárgyakat, eszközöket (vágó-, szúró eszközöket, emberi életben kárt okozó
tárgyakat, önvédelmi fegyvereket, stb.) az intézmény területére behozni,
tárolni tilos!
4.
A behozott és személyes
használatban lévő tárgyak, értékek megőrzésére, megóvására az intézet dolgozói
fokozott figyelmet fordítnak. Felelősséget csak a megőrzésre leadott
tárgyakért, értékekért tudunk vállalni.
VI. AZ ÉRTÉK-
ÉS VAGYONMEGŐRZÉSRE ÁTVETT TÁRGYAK
ÁTVÉTELÉNEK
ÉS KIADÁSÁNAK SZABÁLYAI
1.
A lakók a behozott
értéktárgyaikat, készpénzüket a Gazdasági Irodában megőrzésre átvételi
elismervény ellenében –átadhatják a pénztárosnak a Pénztár nyitvatartási
idejében.
2.
Az
értékek átadása és átvétele minden esetben átvételi elismervénnyel történik, melyet
az átadó és átvevő aláírásával hitelesít.
A lakószobákban 2000 Ft-nál nagyobb
összeg elhelyezését nem javasoljuk. Ennél nagyobb összeget csak saját
felelősségre tarthatnak ellátottaink maguknál. Az intézmény csak a trezorba
leadott pénzekért tud felelősséget vállalni.
3.
Az intézményben a lakók csak
a személyes szükségleteik kielégítésére elegendő pénzösszeget tartják
megőrzésen. A fennmaradó összeggel az ellátott vagy az általa megjelölt
legközelebbi hozzátartozó rendelkezik.
4.
A beköltözés napján az
intézménybe behozott tárgyakról személyi leltárt készítünk, két tanú
jelenlétében.
Az intézményünkben való beköltözést követően az ellátott által viselt
ékszerekért felelősséget nem vállalunk.
VII. RUHÁZATTAL, TEXTÍLIÁVAL, VALÓ
ELLÁTÁS, A RUHÁZAT, TEXTÍLIA TISZTÍTÁSÁNAK ÉS JAVÍTÁSÁNAK RENDJE
1.
Az intézmény a lakók
részére szükséges intézményi textíliát (ágynemű, terítők, függönyök,
törölközők, stb.) biztosítja. Saját ágynemű használatára is lehetőséget
biztosítunk.
2.
A lakók saját ruházatát
egyedi kezdőbetűik monogramjával azonosítóval kell ellátni, szükség esetén ehhez
az intézmény személyzete segítséget nyújt.
3.
A lakók személyi
tulajdonában lévő textíliák, ruházat mosásáról, javításáról az intézmény
kiszervezés formájában gondoskodik. Az intézményi mosodai szolgáltatás a teljes
körű ellátás részét képezi, ezért az ellátottaknak külön fizetni nem kell.
4.
A mosodába monogram nélkül
leadott textíliáért a mosoda dolgozói felelősséget nem tudnak vállalni.
5.
A tisztaruha biztosítását
szakmai protokoll szabályozza.
VIII. EGÉSZSÉGÜGYI
ELLÁTÁS
A szakorvosi
beutalások elrendelése is az intézményi orvos kezdeményezésére történik.
Amennyiben a háziorvos nem elérhető, szükség esetén az ügyeletes orvost kell értesíteni, vagy a
mentőket hívni.
Az orvosi vagy szakorvosi ellátás visszautasításához
minden lakónak joga van, erről azonban az érintettnek írásban kell
nyilatkoznia.
Intézményünk a szakorvoshoz történő
juttatást városon belül az intézményi autóval biztosítja azok számára, akik
képesek belépni és ülni a mikrobuszban.
Más városba történő szakorvosi
ellátás igénybevételéhez, valamint súlyosan mozgáskorlátozott és fekvő lakóink
városon belüli és kívüli szakorvosi vizsgálatához betegszállító megrendelését
kérjük a háziorvostól.
Ellátottaink biztonsága érdekében azokat a lakókat, akik
szellemi hanyatlásban szenvednek, vagy olyan sérülésük (betegségük)
keletkezett, amely a belátó, ítélő, tájékozódó képességüket csökkenti, az
egészségügyi intézménybe történő szállításukat megelőzően - a betegszállító,
vagy mentő megérkezése előtt - karszalaggal látunk el, amelyen feltüntetjük az
intézmény nevét, címét, telefonszámát, valamint ellátottunk nevét.
Tesszük ezt azért, hogy az egészségügyi intézmény gyorsan
segítséget kérhessen tőlünk, ha ellátottunk bármilyen ok miatt nem képes a
kommunikációra, vagy állapotáról nem tud érdemi információval szolgálni, mivel
a komlói egészségügyi intézményből más városba történő továbbszállítás során
(akár diagnosztikai, akár gyógykezelési céllal) gondozói kíséretet nem tudunk
biztosítani, illetve sok esetben a mentő, betegszállító utastere nem ad
lehetőséget arra, hogy betegünkkel együtt nővért is szállítson.
Gondozottunk a szalagon lévő adatok birtokában szükség esetén
külső segítséggel is jelezni tud számunkra. Reméljük, hogy a szalag
ellátottunkra irányítja a figyelmet az idegen környezetben, s ez által még
kisebb lesz az elbolyongás veszélye.
A demenciában és tartósan fekvő lakóink testi épségének
megóvása érdekében időnként rögzítésre szorulnak. A rögzítőrendszer és ágyrács
alkalmazása orvosi utasításra történik, használata eljárási rendben
szabályozott.
Gyógyszerelés:
Az 1/2000. (I. 7.) SzCsM rendelet alapján intézményünk elkészítette a
térítésmentesen igénybe vehető gyógyszerek listáját ún. „gyógyszer alaplistát”.
A gyógyszer alaplista minden betegségtípusra az azonos hatóanyag tartalmú
gyógyszerek közül a legolcsóbb készítményt tartalmazza.
Azon lakók, akik más gyógyszerhez
ragaszkodnak, a teljes térítési díjat kell megfizetniük.
A gondozás-ápolás szerves részét
képezi az ellátottak gyógyszerelése. Ez azt jelenti, hogy az intézmény
gondoskodik arról, hogy a betegségtípusok gyógyítását szolgáló gyógyszerek
megfelelő mennyiségben rendelkezésre álljanak, s a szakorvos, vagy háziorvos
utasításának megfelelő dózisban és időpontban a lakók megkapják (bevegyék). E
folyamat nyomon követése, ellenőrzése és dokumentálása érdekében a
gyógyszerek napi adagolását minden ellátásban részesülő számára a mindenkori
műszakban lévő gondozó-ápoló biztosítja. Az önkényesen szedett gyógyszerek
hatásaiból adódó reakciók befolyásolják az orvos által felírt gyógyszerek
hatásait, ezért kérjük önálló gyógyszerbeszerzéseik mellőzését,
egészségi állapotukkal összefüggő panaszuk esetén mindenképpen először a
gondozó-ápoló személyzethez, majd segítségükkel intézményi orvosunkhoz
forduljanak.
IX. AZ INTÉZMÉNYI JOGVISZONY
MEGSZŰNIK
1. A jogosult, illetve törvényes
képviselője indoklás nélkül, az intézmény fenntartója írásban mondhatja fel a
megállapodást. A felmondási idő három hónap.
2. Az intézmény jogutód nélküli megszűnése
esetén, az intézmény fenntartóját elhelyezési kötelezettség terheli. (Az
ellátást igénybe vevőnek a korábbi komfortfokozatnak megfelelő
lakásfeltételeket kell biztosítani).
3. A határozott idejű intézeti
elhelyezés esetén a megjelölt időtartam lejártával.
4. Akkor, ha az intézményi elhelyezés
feltételei már nem állnak fenn, vagy a jogosultat másik intézménybe kell
elhelyezni, illetve intézményi elhelyezése nem indokolt.
5. Az ellátott a házirendet súlyosan
megsérti.
6. A jogosult halálával.
7. Az ellátott, illetve törvényes
képviselője, vagy a térítési díjat megfizető személy, térítési díjfizetési
kötelezettségének nem tesz eleget.
Az ellátott a törvényes képviselője,
vagy a térítési díjat megfizető személy térítési díj-fizetési kötelezettségének
nem tesz eleget, ha hat hónapon át folyamatosan térítési díjtartozás áll fenn,
és az a hatodik hónap utolsó napján kéthavi személyi térítési díj összegét
meghaladja.
Ha három hónapon át térítési
díjtartozás áll fenn, az ellátottat, törvényes képviselőjét, vagy a térítési
díjat megfizető személyt írásban tájékoztatjuk a felmondás lehetőségéről, és
annak kezdő időpontjáról. Az intézményi jogviszony
megszűnése esetén a szakmai igazgató értesíti az ellátottat, illetve törvényes
képviselőjét:
A személyes használati tárgyak és a megőrzésre átvett értékek,
vagyontárgyak elvitelének határidejéről, rendjéről és feltételeiről és az esedékes,
illetve hátralékos térítési díj befizetési kötelezettségéről.
X. AZ
EGYÉNI ÉS KÖZÖSSÉGI VALLÁSGYAKORLÁSRA
VONATKOZÓ SZABÁLYOK
1.
Az intézmény lakói szabadon
gyakorolhatják vallásukat, ennek érvényre juttatását minden eszközzel
elősegítjük.
2.
Az intézmény lehetőséget
biztosít a vallási felekezetek képviselőinek a lakók meglátogatására, a velük
való rendszeres kapcsolattartásra.
3.
Ellátottjaink szobájukban
vagy az intézmény közösségi helyiségeiben szabadon fogadhatják az egyházak
képviselőit, az egyéni vallási – lelki szükségletekhez (pl. gyónás, áldozás,
betegek kenete, úrvacsora, stb.) való zavartalan hozzáférést az intézet munkatársai
elősegíti.
4.
A közösségi vallásgyakorlás
színhelye a közösségi terek. Az állami és egyházi ünnepek alkalmával
biztosítjuk az Isten tiszteleteket.
5.
Kérjük lakóinkat, hogy
tartsák tiszteletben társaik vallási hovatartozását, segítsék elő egymás
méltóságteljes vallásgyakorlását.
XI. AZ INTÉZMÉNY
ALAPFELADATAIT MEGHALADÓ PROGRAMOK,
SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE, AZOK TÉRÍTÉSI DÍJA
Az intézmény alapfeladatait meghaladó programok, szolgáltatások közé
tartozik a pedikűrös, a fodrász, a gyógy masszőr által nyújtott szolgáltatások,
amelynek költségeit az ellátott fizeti meg. A szolgáltatások díjait a
tevékenységet végző személy határozza meg. Az ellátott kérésére az igényelt
szolgáltatás, szervezésében nyújtunk segítséget.
XII. TÉRÍTÉSI DÍJ
1.
Az intézményben az ellátásért
személyi térítési díjat kell fizetni.
2.
Az intézményi térítési
díjat a fenntartó, a Szent Borbála Otthon Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezető
igazgatója állapítja meg a hatályos jogszabályok alapján.
3.
A
szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló 1993.évi III. törvény
117/ § (1-2) és a 117/B bekezdése értelmében az ellátott által fizetendő
térítési díjat úgy kell megállapítani, hogy az intézményi ellátásért fizetendő
személyi térítési díj nem
haladhatja meg az ellátott havi jövedelmének tartós bentlakásos intézményi
ellátás esetén 80%-át. Az ellátást igénylő vagy a térítési díjat megfizető más
személy, írásban vállalhatja a mindenkori intézményi térítési díjjal azonos
személyi térítési díj megfizetését.
4. Az
ellátást igénylő, az ellátott vagy a térítési díjat megfizető más személy
írásban vállalhatja a mindenkori intézményi térítési díj és a számára
megállapítható személyi térítési díj különbözete egy részének megfizetését. A kórházi ápolás
idejére a személyi térítési díj 20 %-át kell fizetni. A két hónapot
meg nem haladó távollét idejére a megállapított személyi térítési díj 20 %-át
kell fizetni. Két hónapot meghaladó távollét idején a személyi térítési díj 60
%-át, (kivétel az egészségügyi intézményben történő kezelésének tartamára 40 %
a fizetési kötelezettség.
XIII.
ÉRDEKKÉPVISELET– JOGORVOSLAT
Az otthon lakói és hozzátartozóik az
intézményi ellátás bármely kérdésével kapcsolatban jogosultak panasszal élni. Az
intézményi élet alapszabálya a házirend!
Panasz felvételére és kivizsgálására
jogosult az
A Kft. ügyvezető
Szakmai igazgató
Vezető ápoló
Intézményvezetők
Érdekképviseleti Fórum
Betegjogi Képviselő
Ellátott jogi képviselő
A panaszok kivizsgálása a bejelentést
követően 15 napon belül meg kell, hogy történjen, és arról a panasztevőt
írásban kell értesíteni. Az intézmény fenntartójához fordulhat nyolc napon
belül a panasztevő, amennyiben a kivizsgálás eredményével elégedetlen, vagy a
kivizsgálásra jogosult határidőn belül nem intézkedett.
Az intézmény lakói érdekeinek
védelmére az Érdekképviseleti Fórum hivatott, melynek résztvevői:
Intézmény lakói közül: 3 fő
A hozzátartozók közül: 1 fő
Dolgozók képviselői: 1 fő
Fenntartó képviseletében: 1 fő
Az Érdekképviseleti Fórum működését a
szakmai igazgató biztosítja.
Az Érdekképviseleti Fórum jogosult
dönteni az alábbi kérdésekben:
Az előterjesztett panaszok sorsáról,
Az intézmény életével, működésével
kapcsolatos kérdések megtárgyalása utáni további intézkedésről.
Az Érdekképviseleti Fórum a döntéseit
egyszerű szótöbbséggel hozza! Azonos szavazat esetén az elnök dönt.
Határozatképes az Érdekképviseleti
Fórum akkor, ha a tagok 2/3-a jelen van.
A működés további szabályait az
Érdekképviseleti Fórum Működési Szabályzata tartalmazza.
Az ellátottjogi képviselő szintén rendszeresen tájékozódik az Otthon
lakóinak helyzetéről, jogsérelem esetén intézkedést kezdeményez. Elérhetősége
minden faliújságon megtalálható.
XIV. ETIKAI KÉRDÉSEK
Az intézmény
valamennyi dolgozója köteles munkáját a Szociális Munka Etikai Kódexe és a
szakmai protokollok, valamint a szakmai szabályozók alapján végezni.
1. Az intézmény részére történő önkéntes
pénzadományokat az intézmény számlájára lehet befizetni. Az önkéntes
adományokért nem illet meg senkit különleges bánásmód.
2. Az intézmény valamennyi dolgozója nem tanúsíthat
olyan magatartást, amellyel az intézmény jogos érdekeit bizonyíthatóan sérti,
jó hírnevét veszélyezteti.
3. Az intézmény minden alkalmazottjának titoktartási
kötelezettsége van. Ennek értelmében az intézmény lakóitól, illetve lakóiról
szerzett bármilyen információt, személyes adatokat illetéktelen személynek
átadni nem szabad.
4. Az intézmény minden alkalmazottja köteles a
lakókkal, azok hozzátartozóival szemben udvarias, előzékeny magatartást
tanúsítani.
5. Az alkalmazottak a lakóktól, hozzátartozóiktól
ajándékot, pénzt, vagy bármi más vagyoni előnyt nem kérhetnek, és nem
fogadhatnak el.
6. Az intézményben foglalkoztatott személy, valamint
közeli hozzátartozója, az ellátásban részesülő személlyel tartási, életjáradéki
és öröklési szerződést az ellátás időtartama alatt, illetve az ellátás
megszűnésétől számított egy évig nem köthet.
KÖSZÖNJÜK
EGYÜTTMŰKÖDÉSÉT A HÁZIREND BETARTÁSÁBAN, ÉS HOGY INTÉZMÉNYÜNK SZOLGÁLTATÁSAIT
IGÉNYBE VESZI!
KÍVÁNJUK, HOGY INTÉZMÉNYÜNKBEN ÉREZZE JÓL
MAGÁT!
Komló, 2023.02.10.